مدیرکل هواشناسی مازندران در اندیشکده مطالعات راهبردی امنیت آب مازندران حضور یافتند و گزارشی از تحلیل و بررسی وضعیت بارش، دمای هوا و خشکسالی استان مازندران ارائه نمودند.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳،نشست اندیشکده مطالعات راهبردی امنیت آب مازندران با دستور کار تنش آبی، وضعیت آبی و بارش سال گذشته و پیش بینی های آینده در استان مازندران تشکیل شد. هوشنگ بهزادی در این نشست با تشکر از دغدغه مندی جدی و ارزشمند دانشگاه پیام نور در مسائل کلان استان، رویکرد این اندیشکده را گامی مهم در رفع چالش‌ها ی پرمخاطره آبی کشور و در خدمت مردم استان دانست و آمادگی هواشناسی مازندران را جهت هرگونه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی اعلام نمودند.

مدیر کل هواشناسی مازندران با اشاره به دگرگونی‌های اقلیمی و تغییرات سیستم جوی، بارشهای رگباری، خشکسالی، انجام پایش داده‌های هواشناسی و بهره‌گیری از این داده‌ها در تغییر الگو‌های کشت محصولات را بسیار حائز اهمیت دانست. وی تغییرات ایجاد شده در اوضاع جوی و نوع بارش‌ها و دمای هوا را چالشی جدی بر سر راه کشاورزی دانست که با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود علمی و تحقیقاتی و پژوهشی و هواشناسی می‌توان با مدیریت هماهنگ بر مشکلات فائق آمد.

وی افزود: در استان مازندران ۱۷ ایستگاه هواشناسی در طول شبانه روز با ارائه داده‌ها و اطلاعات و گزارشات جوی و آب و هوایی در خدمت بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی مازندران هستند.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزایش دما را سبب پسروی آب دریا دانست و گفت: طی ۱۰ سال گذشته بیشتر شهرستان های استان دچار خشکسالی شدید و بسیار شدید شدند.

گفتنی است: اندیشکده مطالعات راهبردی امنیت آب که از سوی دفتر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور تشکیل شده است با توجه به شرایط بحرانی آب نسبت به تشکیل جلسات راهبردی در جهت یافتن راه حل و ارائه به مسئولین و متولیان مربوطه اقدام نموده است.

دکتر امینی، رئیس اندیشکده پس از تشریح ساختار آن و ارائه گزارشی از نشست های پیشین ارائه نمودند.

در ادامه مدیرکل آبفای استان نیزگزارشی از آخرین وضعیت تتش آبی سال جاری در استان ارائه نمودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *