مدیرکل ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور از مرکز پیش بینی و مانیتورینگ و تجهیزات سکوی هواشناسی مازندران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، لشگری مدیرکل ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، مسئولین مدیریت بحران آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان با حضور در اداره کل هواشناسی از مرکز پیش بینی و مانیتورینگ و تجهیزات مستقر در سکوی هواشناسی مازندران بازدید کردند.

در این بازدید هوشنگ بهزادی، مدیر کل هواشناسی استان مازندران ضمن معرفی ادوات و تجهیزات فنی هواشناسی، پیرامون فعالیتهای پیش بینی و توسعه هواشناسی کاربردی، بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی در حوزه پیش بینی و تحقیقات و نیازهای استان گزارشی ارائه کرد.

مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: امروزه پیش بینی های هواشناسی یکی از نیازها و محورهای اساسی در بسیاری فعالیت های زیرساختی استان است به طوریکه همین موضوع سبب شده تا توسعه شبکه دیدبانی بر اساس نیازهای تخصصی در بخش پیش بینی و نیازهای استان در دستور کار باشد.

وی در ادامه به نیاز استان  به سامانه هشدار سیل و آتش سوزی جنگل و مراتع  در ارتفاعات و مناطق میان بند تاکید کرد.

بهزادی در  بخش دیگری ضمن تشکر از تعامل و همکاری مدیریت بحران، به تشریح برخی از موارد استفاده از امکانات هواشناسی و تاثیر آن در افزایش دقت پیش بینی های استان پرداخت.

حسینعلی محمدی، مدیرکل بحران استان نیز در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت صدور پیش آگاهی ها و هشدارهای های جوی، از تعامل و اطلاع رسانی به موقع هواشناسی استان که سبب کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع مخاطرات جوی می شود، قدردانی کرد.

وی در ادامه بر لزوم به روز رسانی و تجهیز ایستگاه های هواشناسی برا ارتقاء دقت در تخمین پیش بینی‌های هواشناسی برای مقابله با بحران‌های احتمالی و ارائه گزارش‌های لازم و به موقع تأکید کرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور نیز در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل هواشناسی استان، گفت: هواشناسی از سازمان های بسیار مهم و حیاتی در مدیریت بحران های جوی به ویژه مخاطرات آب و  هوایی است.

لشگری افزود: پیش بینی ها و اطلاعات جوی هواشناسی ضمن کمک به پیشگیری از بروز حوادث دلخراش، به مدیریت بحران در شرایط بحرانی کمک می کند.

وی گفت: اطلاعات استخراج شده هواشناسی در حوزه های حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی و … با اهمیت است و نقش مهمی در ایمنی، افزایش بهره وری و کاهش سوانح مرتبط دارد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور  هدف از این بازدید را ارزیابی دقیق توانمندی های این اداره کل برای پیش‌بینی‌های دقیق عنوان کرد.

در پایان اصغر بسطامی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ضمن بیان اهمیت و نقش پیش بینی هواشناسی در بخش های مختلف، گزارشی در خصوص جمع آوری داده ها در ایستگاههای هواشناسی، مدلهای سازی های عددی، نقشه های پیش یابی و نحوه صدور پیش بینی های جوی ارائه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *